praca rekrutacjaOGŁOSZENIE

Wójt Gminy Srokowo ogłasza konkurs na stanowisko Skarbnika Gminy Srokowo

I MIEJSCE PRACY:
Urząd Gminy Srokowo ul. Plac Rynkowy 1, 11-420 Srokowo.

II. NAZWA STANOWISKA PRACY:
Skarbnik Gminy Srokowo.

III WYMAGANIA ZWIĄZANE ZE STANOWISKIEM PRACY:
Wymaganie niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) obywatelstwo państw Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
4) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
6) brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
7) znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków skarbnika,
8) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku wskazanym w ogłoszeniu,
9) spełnienie jednego z poniższych warunków:
a) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
b) ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
c) wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów prawa dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego (w szczególności ustawy o samorządzie gminnym),
2) wiedza specjalistyczna z zakresu znajomości przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań, w szczególności ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości,
3) umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa,
4) dobra znajomość obsługi komputera w środowisku Microsoft Windows oraz oprogramowania w szczególności:
- pakiet Microsoft Office,
- system Respons (moduły finansowo-księgowe oraz podatkowe),
- system Besti@ oraz inne programy sprawozdawcze,
- poczta e-mail,
- system informacji prawnej LEX,
- system obiegu dokumentów EDICTA,
5) predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie, zdolności analityczne, organizacyjne, komunikacyjne, umiejętności kierowania zespołem, odporność na stres,
6) dodatkowym atutem przy ocenie kandydata będzie doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej, w tym praktyka na kierowniczym stanowisku w pionie finansowo-księgowym.

IV ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU:
1 Wykonywanie obowiązków głównego księgowego budżetu Gminy określonych w ustawie o finansach publicznych.
2. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
1) opracowywanie projektów budżetu Gminy,
2) opracowywanie wieloletniej prognozy finansowej,
3) współpraca, koordynowanie zadań oraz zapewnienie przygotowania materiałów niezbędnych do opracowania projektu budżetu i innych planów finansowych, oraz przedkładanie Wójtowi propozycji i projektów tych dokumentów,
4) dokonywanie analizy wykonania budżetu, sporządzanie sprawozdań z jego wykonania oraz bieżące informowanie Wójta o stanie realizacji budżetu,
5) przekazywanie komórkom organizacyjnym oraz kierownikom jednostek organizacyjnych wytycznych w sprawie materiałów do projektu budżetu,
6) udzielanie referatom, stanowiskom oraz jednostkom powiązanych z budżetem instruktażu w zakresie obowiązujących przepisów finansowych,
7) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu,
8) przygotowywanie projektów zmian w budżecie i wieloletniej prognozie finansowej,
9) prowadzenie księgowości budżetowej i gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
10) nadzór nad gospodarowaniem środkami budżetowymi Gminy, a w szczególności nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych,
11) dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów,
12) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
13) nadzór nad właściwym obiegiem dokumentów księgowych i finansowych w Urzędzie oraz kontrola obiegu dokumentów księgowych,
14) zapewnienie kontroli właściwego rozliczania dotacji udzielanych z budżetu Gminy,
15) nadzór nad prawidłową gospodarką finansową jednostek organizacyjnych,
16) prowadzenie kontroli finansowej w jednostkach organizacyjnych Gminy,
17) zapewnienie właściwej realizacji dochodów Gminy, w tym realizacji zadań wynikających z przepisów o podatkach i opłatach lokalnych, o dochodach i finansowaniu gmin i opłacie skarbowej, a także przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, w zakresie dotyczącym zobowiązań podatkowych oraz innych należności Gminy,
18) zapewnienie ewidencjonowania majątku Gminy w sposób zgodny z prawem i gwarantujący jego ochronę,
19) analiza oraz składanie wniosków dotyczących najbardziej racjonalnych i ekonomicznie uzasadnionych rozwiązań w zakresie lokowania środków finansowych Gminy,
20) opracowywanie określonych analiz, informacji i sprawozdań budżetowych oraz rocznych sprawozdań z wykonania budżetu i gospodarki pozabudżetowej,
21) udzielanie kontrasygnaty w zakresie oświadczeń woli składanych w imieniu Gminy, mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
22) kierowanie pracą referatu finansowego,
23) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, w zakresie upoważnień udzielonych przez Wójta,
24) wykonywanie innych czynności odpowiadających obowiązkom głównego księgowego określonych w ustawie o finansach publicznych,
24) przy wykonywaniu kompetencji i zadań powierzonych przez Wójta, Skarbnik działa w granicach określonych imiennymi pełnomocnictwami i upoważnieniami udzielonymi przez Wójta.

V WARUNKI PRACY:
WYMIAR CZASU PRACY: pełny etat
FORMA ZATRUDNIENIA: powołanie (zgodnie z art. 4 ust 1 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych).
Do stosunku pracy nawiązanego na podstawie powołania mają zastosowanie przepisy kodeksu pracy (art. 68- art. 72).

RODZAJ WYKONYWANEJ PRACY:
Stanowisko urzędnicze: praca o charakterze biurowym, umysłowa w biurze Urzędu Gminy, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wymuszonej pozycji ciała. Narzędzia i materiały pracy: komputer, oprogramowanie, telefon, drukarka. Praca decyzyjna, zarządzanie podległymi pracownikami. Stres związany z koniecznością koordynowania wielu spraw jednocześnie.

POCZĄTEK ZATRUDNIENIA: kwiecień/maj 2025 r.
MIEJSCE PRACY – Urząd Gminy Srokowo, Plac Rynkowy 1, 11-420 Srokowo

1. Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych oraz toalet.
2. Praca w dniach: poniedziałek w godz. 8.00 – 16.00; wtorek, środa, czwartek, piątek w godz. 7.00 – 15.00.

VI. WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł 0,04%,

VII WYMAGANE DOKUMENTY:
a) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wypełnić na formularzu - Załącznik Nr 2 do Regulaminy naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Srokowo),
b) CV i list motywacyjny,
c) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie kandydata,
d) kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy, w szczególności: świadectwa pracy lub w razie pozostawania w stosunku pracy – zaświadczenie od pracodawcy,
e) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, w tym dokumenty potwierdzające posiadane uprawnienia,
f) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
g) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym,
h) oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne,
i) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
j) oświadczenie kandydata o braku orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
k) oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,
l) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych wg załączonego wzoru (klauzula informacyjna): „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji w szczególności na ujawnienie i rozpowszechnienie mojego imienia i nazwiska wraz z informacją o uzyskanym wyniku w Biuletynie Informacji Publicznej”.
ł) oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiałby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze pełnego etatu.

VIII TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW.
Oferty należy składać w terminie do dnia 4 kwietnia 2025 r. do godz. 13ºº.
Oferty należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Srokowo – Plac Rynkowy 1, 11 – 420 Srokowo, pokój nr 9, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko Skarbnika Gminy Srokowo” oraz zamieścić w widocznym miejscu nr tel. do kontaktu z kandydatem.
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

IX. DODATKOWE INFORMACJE:
1. Proces rekrutacji przebiega zgodnie z Zarządzeniem Nr 34/14 Wójta Gminy Srokowo z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie ustalenia zasad naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Srokowo.
2. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
3. Powołana przez Wójta Gminy Srokowo Komisja w celu przeprowadzenia konkursu działa dwuetapowo:
I etap – zapoznanie się z dokumentami złożonymi przez kandydatów, ustalenie czy zostały spełnione kryteria określone w ogłoszeniu o naborze oraz ustalenie listy kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu postępowania.
II etap – przeprowadzenie testów oraz rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami do pracy.
4. Lista kandydatów, którzy spełnią wymagania formalne, określone w ofercie o naborze będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Srokowo www.bip.gminasrokowo.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
5. Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną indywidualnie powiadomieni telefonicznie o terminie kolejnego etapu konkursu.
6. Ogłoszenie wyników konkursu zostanie zamieszczone na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Srokowo www.bip.gminasrokowo.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
7. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w ramach procedury naboru nie podlegają zwrotowi.
8. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą zwrócone lub mogą być odbierane osobiście przez zainteresowane osoby. Dokumenty aplikacyjne, które nie zostaną odebrane przez kandydata po upływie trzech miesięcy od dnia zakończenia procedury rekrutacji zostaną protokolarnie zniszczone.
9. Szczegółowych informacji udziela Pani Małgorzata Chociełowska tel: 89 754-45-25.

X. KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. 119.1 z 04.05.2016) informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Srokowo reprezentowana przez Wójta Gminy Srokowo z siedzibą: Plac Rynkowy 1, 11-420, Srokowo.
2. Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO), z którym może Pani/Pan kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych pod adresem email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu przeprowadzenia rekrutacji na stanowisko Skarbnika, na podstawie udzielonej zgody, w zakresie i celu określonym w treści zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) oraz na podstawie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz na podstawie art. 9 RODO w przypadku danych dotyczących zdrowia.
4. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest udzielona przez Panią/Pana zgoda.
5. Z danych osobowych będziemy korzystać do momentu zakończenia realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
6. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa: organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działających na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Srokowo przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Gmina Srokowo reprezentowana przez Wójta Gminy Srokowo.
7. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ani nie będą podlegać profilowaniu.
8. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich (organizacji międzynarodowych).
9. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Pani/Panu następujące prawa:
• prawo dostępu do danych osobowych,
• prawo żądania sprostowania/poprawienia danych osobowych,
• prawo żądania usunięcia danych osobowych ;
• prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
• prawo do przenoszenia Pani/Pana danych osobowych, tj. prawo otrzymania od nas swoich danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje tylko co do tych danych, które przetwarzamy na podstawie Pani/Pana zgody, • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2 00-193 Warszawa gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
• W związku z tym, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie.Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem .
10. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny, ale ich niepodanie skutkuje niemożnością kandydowania.

KWESTIONARIUSZ OSOBOWY - DO POBRANIA